maandag 27 augustus 2007

We maken ons op voor het volgende festival









27 augustus 2007 6:53 uur.

De laatste dagen staan te boek als afscheidsdagen. Eerst Marieke daarna Karine en gisteren zijn Meike en Mirte naar huis gegaan. Alleen Jeske is nog hier. Over 5 dagen komt Harrie en dan zal Jeske ook van het toneel gaan verdwijnen want die gaat met haar vriend Nepal “doen”.
Gisteren is Raam, de electrcien, de laatste puntjes komen aansluiten en vervangen en de timmerman heeft de achterkant van de bar afgewerkt en ook voorzien van een houtsnijwerkje. Het blijven leuke mensen die Nepali. Nog ff vloeibaar hout in de schroefgaatjes en het staat er weer schitterend bij.
Het verbouwen zit erop. Ik heb de laatste dagen uren achter de laptop gezeten en het internet afgestruind. Ik zit normaal 3 uur per dag achter de PC en de laatste dagen 6 tot 7 uur. Idioot eigenlijk maar ik ben alweer een stuk wijzer geworden.
Vanavond en morgen heel de dag is er weer een festival in Nepal. Het einde van het regenseizoen wordt gevierd. Om het een Alles wordt weer in orde gemaakt voor het nieuwe toeristenseizoen. De daken van tempels en andere gebouwen worden “ontgroend” In dit geval wordt het onkruid wat welig tiert op de daken verwijdert. Dat gebeurt weer op de typische Nepalese manier zoals uit de foto’s blijkt. Hup zonder vangnet of andere lifeline, gewoon dat dak op en het gras eraf trekken. Een echt jobje voor Rene.
De overbuurvrouw Leilu zit samen met haar moeder kralenkettingen te rijgen. De voorraad wordt aangevuld. Laat de toeristen maar komen. Het zal nog zeker een maand duren maar er zijn al meer toeristen dan de afgelopen jaren wordt mij verzekerd.

2 opmerkingen:

marijke en toon zei

Nóg wijzer geworden? 6 à 7 uur internet! Man op school hield ik het al zo lang niet vol. Ik heb een site gekregen van wereldtelevisie, ook Nepal, krijg hem niet open, stuur je die wel.
Wij zijn een hele dag gefilmd door de VRT. Hele leuke dag gehad. Er komt een programma over huisoppas. Volg mijn blog maar.
Mooi trouwens, de meiden èn het Heart.

Meike zei

Hee die Rick!

Mirte en Meike hier. We zitten in Doha op een gratis internetpunt, omdat we vertraging hebben. Fijn dus... hierdoor missen we in Frankfurt ook onze vlucht, maar het komt vast wel goed! Als al onze prachtige shawls maar aankomen ;)
Hoe is het met jou?! Klaar voor het festival? Jammer dat wij dat moeten missen...
Nou, we houden contact! En ik mail je nog over het Spaanse omelet recept!

Groetjes vanaf een hete zandvlakte!