dinsdag 20 maart 2007

Today we are closed. STRIKE !!!!!!!!!!

20 maart 2007 10:48 uur

Ik denk dat ik Kees de Bruin vraag om borden te maken en die dan op te sturen. Ik ben er van overtuigd dat die eerder aan m’n balkonnetje hangen dan die hier gemaakt worden. Ik houd de moed erin en ga gewoon door.
In mijn boekhoudinkje zie ik leuke dingen. De teller stond dik in de min omdat ik alle inkopen en voorraad als startpunt heb genomen. De overname van de inventaris, de jaarhuur, enz heb ik niet ge-activeerd, dat zou erg deprimerend zijn en daar zit ik hier niet voor. Het is een heerlijk gevoel dat het forse rode bedrag iedere dag kleiner wordt. Het geeft de burger moed. Het gaat nog veel te langzaam maar iedereen klaagt steen en been dat er zo weinig toeristen zijn. Ik ga er eens met Shyam en Suresh over praten en wat blijkt, het seizoen moet nog beginnen !!
Ik krijg net een belletje van Uzzol. “Rick I am very sorry but today we have to close. There is a strike and we have to close because we get trouble with Maoist Union if we don’t, Oke?, Rick, Oke?” . “Yeah sure, we don’t want to get in trouble, close and maybe I see you in the afternoon.” . “Oke, see You”
Dus : Na power cut’s, onlusten in Taray waardoor de grenzen met India meestal zijn gesloten, nauwelijks of geen diesel voor de generatoren, moeizame gas leveranties, verkeerde naam borden heb ik nu een staking aan mijn ballen hangen. Het is nog vroeg in de ochtend maar ik heb erg veel zin in een borrel. Het moet niet gekker worden. Ik heb intussen bij Shyam geïnformeerd en de staking is landelijk voor alle horeca. In Kathmandu heeft een “staff” een hulp manager in elkaar geslagen en dus roept de bond een staking uit. Ook Shyam is gesloten, dat wil zeggen, deur op een kier, de gasten moeten wel in en uit kunnen.
Heb ik mooi ff tijd om de namen van mijn staff goed te vernoemen. Bij Phylax is het systeem Phis in gebruik. Daarin zijn oa de verjaardagen van de werknemers opgenomen, niet zo moeilijk want die gegevens zijn verplicht maar het systeem zorgt er o.a. ook voor dat enkele dagen voor een verjaardag van een werknemer, een seintje aan onze Mirjam( Sec ) wordt gegeven zodat die een presentje aan de desbetreffende werknemer kan geven. Ook de verjaardagen van de eventuele wederhelften staan in het systeem en die krijgen op hun verjaardag een kaartje thuisgestuurd. Prima systeem, simpel uit te voeren en o zo leuk voor de ontvangers. Ik heb dus aan mijn mannen gevraagt of zij hun naam en geboorte datum op willen schrijven en ze moeten de Engelse kalender gebruiken. Ik heb inmiddels een lijstje en dus ook de schrijfwijze van hun namen.
Uzzol ( Oedjol ) 3 januari
Kancha ( Kantja ) 2 februari
Saajan ( Saadjan ) 8 juni
Nawaraj ( Nawarai ) 11 seprember
Karna ( Karna ) 18 september
Aaley ( Aleei ) 22 september
Vandaag maar weer eens naar de bordenmeneer. Ik hoop dat het lukt.

Geen opmerkingen: