maandag 26 maart 2007

Ik ben over tijd.

26 maart 2007 7:23 uur

Het is weer zo’n dag. Om 5:50 klaar wakker, omdraaien, nog eens draaien, plassen, slokje water, terug in bed. Noppes! “Piep” zegt mijn horloge op ieder heel uur. 6:00 uur dus, ik ga er maar uit. Ik weet waarom ik slecht slaap. Ik ben over tijd !
Jaaahaa meiden, ik begrijp nu jullie vertwijfeling, radeloosheid en angst, want ook bij mij is het niet gepland. Als man heb ik dit nog nooit meegemaakt. Dit is voor mij de eerste keer, shit, ik ben over tijd.
Ik ben niet veel over tijd, 3 dagen, maar toch! Het probleem is dat mij net is verteld dat ik nog langer over tijd zal zijn en allemaal zonder mijn schuld. Zonder dat ik er iets voor heb gedaan of juist niet heb gedaan. Ik voel me gewoon : slachtoffer.

Een paar weken geleden was Joyce ook over tijd. We hebben er toen samen over gepraat. Ik vond dat ze er zeer volwassen mee omging. Ze was er zelfs erg luchtig over. “Geen probleem, het is maar een paar dagen, dat komt wel goed” zei ze. “Het is mij al vaker overkomen, hier raak ik niet door in paniek.” We hebben er toen een borrel op gedronken en besloten er geen ruchtbaarheid aan te geven. Het is inderdaad goed gekomen. Gelukkig maar, nu ik nog.

Mijn visum is geldig tot&met 23 maart 2007. Ik ben dus 3 dagen “over tijd” en het wordt nog meer. Vrijdag de 23ste heb ik op de terugweg van Nagarcot een afspraak gemaakt met onze taxichauffeur. Op en neer ritje naar Kathmandu voor 500 rupee. “Please pick me up at 10:00” Iedereen knikt dan van ja en pas om 9 uur ’s avonds zegt iemand “But tomorrow saterday, all closed” Iedere dag lijkt hier hetzelfde. Je verliest absoluut het gevoel van tijd. Ik moet steeds op mijn horloge kijken om te zien welke dag het is. Ik vraag Shyam om zijn vriend te bellen om te vragen om zondag om 10:00 uur te komen. “I don’t think so, Sir, I think Sunday also closed.” “Oke, Monday then, will you ask him to come on Monday?” “Sure ,Sir, I do.”
Gisteren avond belt Krishna. Hij heeft wat perikelen betreffende het waterprobleem in de Himalayan Inn opgelost. Ik ben er erg blij mee en gelukkig kost het niet veel. “By the way, tomorrow is holiday I think, big festival so all offices will be closed” “Closed here or in Kathmandu ?” “No, I think it is national, so closed everywhere, You can ask Shyam if he will phone to the tourist office to ask if the are closed. Yes?” “Oke, thank you, good night.”
Toen ik vanochtend mijn mail zat te lezen kwam Shyam naar boven “Goeie morgen ouwe rukker, How are you?” “Very good Sir, good morning to you” “Shyam, maybe we have small problem” “Really, Sir, what is the problem?” Ik vertel hem het vrije dag verhaal. Shyam kijkt schuin naar boven en graaft in zijn geheugen. “I think Krishna maybe right, I think tomorrow also closed, Sir” “Why?” “Because big Nepali festival, Sir, hole country closed, We Newari, here not closed, we have big festival in October.” Altijd fijn als mensen met je meedenken. “So, you think, maybe Wednesday office open?” “I think so,Sir.” Nu maar afwachten of ik woensdag mijn visum kan verlengen. Maar ik ben in iedergeval nog twee dagen “over tijd”

De afgelopen dagen bezig geweest met de nieuwe reclameborden. Mijn nieuwe mannetje lijkt erg serieus en doet erg zijn best. Wat nog belangrijker is, is dat hij steeds precies op de afgesproken tijd ter plaatse is. Gisteren heb ik mijn memorystick teruggekregen met een aantal ontwerpen. Ziet er goed uit en ik ben heel 6 uur bezig geweest om dingen aan te passen en te verduidelijken. Alles weer op de stick gezet en terug gebracht. Nu maar weer afwachten. Ik moet wel een nieuw logo hebben. Ik ga een lief mailtje naar Felieke schrijven en dan maar hopen dat er een mooi logo aan zit te komen.
Ik zal een poging doen om een bord op het web te zetten.

Geen opmerkingen: