vrijdag 16 februari 2007

Terroristische buurthond

16 februari 2007 03:38 uur

Vanaf 3:00 uur ben ik klaar wakker. De ^&$#^%$^$& terroristische buurthond heeft het wéér voor elkaar. Ik probeer toch te slapen, lukt niet. Aan een stuk door blaft die kaffer. Door de kleine straatjes en relatief hoge bebouwing klinkt het geblaf verstekt door, lijkt het wel. Daarnaast loopt de hufter door alle kruipdoor, sluipdoor weggetjes en komt dus ook aan de achterkant van het guest house. Door de fabeltastische enkelsteense gebouwen en de enkele beglazing in de ramen is een soort van geluidsisolatie dan ook niet aan de orde. Het is aarde donker maar door het ledje in de TV zie ik dat er stroom is. Ik besluit om er maar het beste van te maken en sta op. Met de power cut van 7 uur in het vooruitzicht is het misschien wel handig om nu actie te ondernemen. Senseo aanzetten, GSM onder de lader, iPod inpluggen, fototoestel in de piek en laptop naar m’n buro. Het voordeel is dat mijn internet nu redelijk snel is. De cybershoppers liggen allemaal nog op een oor. Hoewel, de blaffende klojo doet nog steeds z’n best.
Voor wie in de Efteling is geweest is het misschien wat makkelijker om de sfeer en straatjes van Bhaktapur voor te stellen. Neem de “Fata Morgana” in gedachten. Die atractie waarin je met een bootje door de straatjes van oud-Bagdad wordt geleid. Oké, geen kamelen in het straatbeeld maar wij hebben koeien, geiten, kippen, katten en die %&^@#* honden. Die koeien loeien niet, ik weet niet waarom. Geiten blaten niet, de katten, kippen enz. maar die honden !!!!! en alleen ’s nachts. Overdag liggen ze heerlijk in de zon te pitten en zijn voor de toeristen zoooooooooooooo lief en leuk. Nog maar een Senseotje.
Ieder jaar, na het voorseizoen, worden de straathonden, door de gemeente, geruimt. De overlast zou anders te groot worden. Onze buurtfucker echter, is al jaren aan zijn dodelijke lot ontsnapt. “I really want to kill the dog, Shyam” heb ik maanden geleden al gezegd. “We try Sir, we try. Many small streets, very difficult to catch. Last year we try poison, put very small pill in bufmeat and gif to dog. Dog came and sniff and did not eat, hi,hi, smart dog”. Hoewel Shyam de pest heeft aan dat geblaf, klinkt er toch bewondering in zijn stem. Ik heb geen zin meer om weer naar bed te gaan en kijk tussendoor wat TV.

De eerste Chinese traktor rijdt door de straat. Het zijn 1 cilinder langeslag apparaten. Als Harley liefhebber heb ik ze in mijn hart gesloten. Bam,bam,bam erg makkelijk om de slagen te tellen, soms onvoorstelbaar traag, 2 tot 3 slagen per seconde. Het geluid is redelijk gedempt maar het aanhangwagentje heeft geen vering en daar ligt van alles op te rammelen en te klotsen. Het is inmiddels 5:30 dus langzaam begint Bhaktapur wakker te worden, tja, wat wil je, ze gaan hier om 9 uur naar bed. Geen TV en aarde donker. Hup, nog maar een Senseo.

Het is nu 06:08 en er loopt een groepje mannen zingend, begeleid door tamboerijnen langs de Khwopa. Het moet niet veel gekker worden.

Ik houd het voor gezien. Veel carnavalplezier gewenst.

Geen opmerkingen: