zondag 1 juli 2007

Florence neemt afscheid van verliefde Nabu.

1 juli 2007 8:14 uur.

Bij iedere regenbui erger ik me rot aan het lekken van het balkondak. Hellingshoek goed of slecht; dit is zwaar K. Ik vraag aan Kancha of hij de dakdekker nog eens wilt roepen.
De volgende dag komt het manneke naar het Heart en we maken de deal. Een dak van oude pannetjes en dit sluit naadloos aan bij het oude dak. Om de aansluiting soepel te laten verlopen wordt een deel van het bestaande dak gesloopt om daar ook wat meer klei te gebruiken zodat de aansluit naad wat beter in elkaar past. We spreken af dat zijn ploeg komt als het de volgende dag niet regend.
De dakdekker is geweest. mijn mannen helpen allemaal goed mee en het verloopt prima. Tijdens lunchtijd zijn ze halverwege. “Two hours, Rick, then finished” zegt Uzzol. Een drager sjouwd pannetjes van de dakdekkers voorraad naar ons restaurant en Uzzol maakt ze schoon. Deze pannetjes komen van gesloopte gebouwen. Ze worden niet meer gemaakt. Tweedehands pannetje kost 1 roepee. We hebben er ongeveer 1100 nodig da’s nog eens wat anders dan een rol bitume van € 80,=.
’s Avonds is alles klaar en opgeruimt. Ook de multicipality staat goedkeurend te kijken. Het wordt een schitterend restaurantje.
We hebben een afscheids borrel van Florence. Inmiddels is ook Marieke aangekomen. Een studente aan de universiteit van Tilburg die Engelse les komt geven op een bevriende school. Ik zit dus met 4 meiden en Krishna te borrelen. Florence, Eva, Vivian en Marieke. Zeer apparte gesprekken omdat de eerste drie medicijnen studentes zijn. Van keizersnee tot tang bevallingen. Er is een kind geboren dat aan de borst twee beentjes extra heeft. Als ik opper dat het wel een zeer pijnlijke bevalling zal zijn geweest krijg ik van Vivian een gedetaileerde uitleg dat het wel mee zal vallen omdat de beentjes naar binnen klappen !!!!!
Het is een deja vu. Ik zit in mijn stoel in Rijsbergen en op de bank zitten Tes met haar vriendinnen te kletsen over meisjes dingen. Heel appart.
Uzzol heeft Rakchi gekocht bij de plaatselijke stoker. Dit is hele goede rakchi en is extra lekker. Iedereen weet dat in Bhaktapur. Het zal wel. De meiden willen ook een proefje doen. Erg leuk om te zien. Terwijl Florence gruwelt neemt Vivian een extra slok en drinkt zonder met haar ogen te knipperen haar glas leeg. Het smaakt hetzelfde als “au de vie”
De jongens hebben allen een briefkaart met boodschap voor Florence gemaakt. Een beetje verlegen leest ze 1 voor 1 de kaarten. Nabu is tot over zijn oren verliefd op Florence, arme jongen.
“s morgens komt Florence langs om afscheid te nemen. Ze vertrekt om 13:00 uur en om 16:30 komt Krishna de nieuwste vrijwilligster presenteren. Karine uit Woerden. met haar 17 jaar de jongste vrijwilligster tot op heden.

Geen opmerkingen: