zaterdag 7 juli 2007

07-07-07 7:07

7 juli 2007 7:07 uur.

07-07-07. Er zullen er vandaag wel weer een boel trouwen. Hier rept niemand over deze datum. Het is voor de Nepali gewoon 23 asad 2064.
Terwijl de buitenkant bijna klaar is wordt de binnenkant een steeds grotere puinbak.Een deel van de vloer van de tweede verdieping is gesloopt omdat de balken rot zijn. Nu we toch aan het veranderen zijn wil ik de balken in het nieuwe toilet in het zicht laten en dus worden de balken geschaafd en van een mooi randje voorzien. Het stoft enorm en de mannen doen heel proffesioneel mondmaskers voor.
Hoewel het niet gebruikelijk is heb ik Krishna de huisbaas laten bellen. Omdat het een verbetering aan zijn gebouw is en het gevaarlijk is om de vloer te handhaven vind ik dat hij de vloerreparatie moet betalen. Hij gaat akkoord.
Het Heart was gisteren gesloten zodat ik voor de lunch naar het Baggaon guesthouse ben gegaan. Iedereen was blij me te zien of ze deden alsof, mij maakt het niet uit. Heb ik een foto van m’n nieuwe dak kunnen maken.
Volgens de eigenaar gaat het nu al veel beter met het toerisme dan verleden jaar. Er zijn veel meer reserveringen voor het komende seizoen.
“1999 was the last good year, many tourist” “How many?” “Tourist reports say 5 million.” Kijk dat is weer grappig. Het is in verhouding met Spanje, Frankrijk en Griekenland natuurlijk een lachertje maar het is veel beter dan nu. “How many tourist were going to Bhaktapur in that year?” “Statistics say 2,5 million.”
Als ik uitga van 8 goede maanden en 4 slappere maanden is het toch erg rendabel. 4 maanden voor 500.000 toeristen en 8 maanden voor 2.000.000 toeristen. Dat is in het eerste geval 4000 toeristen per dag en in het tweede geval iets meer dan 8000. Met een totale slaapcapaciteit van 320 bedden en toeristen eetgelegenheden met totaal 360 stoelen begrijp ik dat het oude Sunny restaurant 150 toeristen per dag weg moest sturen omdat er simpelweg geen plaats was.
Laat maar komen die toeristen !!!!
Gisterenavond afscheid genomen van Eva & Vivian. Samen met Marieke, Karine en Krishna een wijntje gedronken.
12 juli komen de nieuwe alweer. Ik krijg wel erg veel dochters.

Geen opmerkingen: