zondag 4 november 2007

Spaghetti Bolognese






4 november 2007 13:54 uur.

Een week geleden heb ik huzarensalade gemaakt. Heerlijk !!! Daar was ik ff aan toe. De mannen waren verdeeld enthousiast. Ik zal het ook niet op de kaart zetten maar over een week maak ik het weer. Ik heb nu ook zilveruitjes en augurken uit Kathmandu meegenomen. ’T zal wel weer smullen worden. Ik heb Shyam moeten beloven om weer een portie voor hem mee te nemen.
Vandaag heb ik spaghetti Bolongese gemaakt. Op het internet struinen voor het recept en dan maar aan de slag. Niemand in Bhaktapur maakt een echte spaghetti Bolognese zoals het volgens de boekjes gaat en zoals ik mij kan herrinneren van de wintwersportvakanties. Het zijn ware overwinningen. “We don’t make it like this in our country.” Sasjan aan het woord. “How do you know ? Did you ever eat in an Italian restaurant in Kathmandu ?” “No but in Suny guesthouse they make it different. We learn it from them.” “Than they teached you wrong.” “Maybe we don’t like it like this.” “I don’t care if you don’t like it like this, you eat dhal bat, I care what the tourist eat and I know that what we served is not spaghetti Bolognese.” Toen de spaghetti klaar was heb ik voor de hele staff laten dekken en we hebben gezamelijk spaghetti Bolognese gegeten. “Ohh I like it very much.” “Somtimes I like to kill you, Sasjan.” Lachend eet iedereen z’n bordje leeg. Na de Hamburger wordt er nu ook een echte spaghetti geserveert in het Heart.
Het toeristenseizoen is nu echt aan de gang. Met een beetje mazzel wordt er nu geld verdient in plaats van uitgegeven. Gisteren verscheen er een mannetje op het Taumadhi Square en begon met wit zand een circel op het plein te tekenen. Spoedig vormden de aanwezige Nepali een circel en het leuke was dat niemand over het lijntje stapte. Daarna kwam er een groep Nepalezen binnen de circel wat vreemde dingen doen. Ook mijn jongens gingen op de tempeltrappen staan kijken. “What’s that ?” riep ik naar Nabu terwijl ik met mijn hoofd richting groepje knikte ?” “Drama.” En we werden zowaar op een voorstelling getrakteerd.

2 opmerkingen:

Carolien zei

Huzarensalade, spagetti bolognese, ...
Wanneer ga je je eigen pizza´s bakken en het deeg door de lucht zwieren? Je wordt nog een keukenprins. Succes erme :)

Andrea zei

I guess I need to come back and taste it. I can't trust a Dutch Yeti cooking ... ahahaha. Peace&Love. XA