zondag 18 november 2007

Langtang








18 november 2007 16:00 uur.

De grote festivals zijn voorbij. Nepal zou Nepal niet zijnals daar geen remedie tegen gevonden kan worden. Kortom er is elke 15 dagen wel een festivalletje. Alleen niet zo’n grote van 9 tot 10 dagen waarbij alle officiele instellingen gesloten zijn.
Terug naar de orde van de dag. Het is inmiddels wel een stuk kouder geworden maar het is weer dat wintersportweer. In de zon 25 tot 28 graden maar in de schaduw kan het overdag toch wel zo’n 13 -15 graden zijn. ’s Nachts daalt de temperaruur tot zo’n 5 graden maar dat wordt nog wat erger. In december en januari kan het ’s nachts zelfs vriezen. -1 tot -2 graden. Gelukkig heb ik een lekker warme deken en heb daar dus geen last van.
’s Morgens mijn ontbijtje op het dakterras lekker in het zonnetje, heerlijk. De bergen zijn ook weer erg goed te zien, het is kraak helder en staalblauwe luchten.
Het toeristenseizoen is in volle gang. Het is erg wennen, het kan barstens druk zijn en de volgende dag of dagen is er bijna geen kip. Ik kan per maand maar misschien beter per 3 maanden zeggen hoe goed m’n restaurantje draait. Als de Maoisten zich koest houden heb ik er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Het is echter een lange weg te gaan maar ja, ik heb tijd,.
Ik ben de laatste dagen erg druk geweest met allerlei randzaken. De fut is er een beetje uit dus vandaag maar een kort stukje. Ik doe er speciaal voor het kippenhok wat foto’s bij, die zij jammergenoeg, niet hebben kunnen maken. Het panorama is links van de Nyatapola tempel, Nyatapola in het center en rechts van de Nyatapola. Dit gedeelte van de Himalaya wordt Langtang genoemd. Het Anapurna stuk, jullie beter bekent, is vanaf hier niet te zien.

4 opmerkingen:

Carolien zei

Hey Rick, Zit in Nurenberg en zagf net een winkeltje dat heette. Namaste. Moest natuurlijk aan jou denken.
Geniet van de zon, hier is het koukleumen geblazen ...

Meike zei

Ha Rick!
Ik neem aan dat je 'ons' met het kippenhok bedoelt?! ;)
Leuk om je foto's te zien en verhalen te lezen! Jammer inderdaad dat wij het niet zo mooi hebben gezien. Ik hoop van harte dat de toeristen blijven komen.

Blijf vooral verhalen schrijven :)

Groetjes, Meike

wim en peet zei

Ha Rick, leuke blog weer, ga door he, zo kunnen we jouw ook volgen. We gaan ons vandaag hier in het verkeer storten, net zo iets als de ochtendspits Kathmandu @#<)&^# we slaan ons er wel doorheen. Wat zijn die vergezichten mooi daar, geniet er van en als ik jouw was maakte ik een trekking! Wij passen de link naar jouw wel aan, groetjes uit een broeierig Sumatra Wim en Peet

marieke zei

Wow! Wat ontzettend mooi, ik wil wel zeker een keer terugkomen in het goede seizoen om het met eigen ogen te zien. Heb toch wel een beetje heimwee. Gelukkig maken je verhalen een hoop goed.
liefs, marieke