zaterdag 22 december 2007

What to do with Cristmas ?

22 december 2007 9:22 uur.

Het loopt tegen het einde van 2007. Het aantal toeristen is drastisch gedaald terwijl dit volgens de statistieken een heel goed toeristisch jaar is geweest. Het volgende seizoen begint half februari dus tot die tijd is de bekende broekriem aangehaald.
Ik ben maar begonnen met een soort van boekje te schrijven. Het gaat over de mythen en legendes van het Newari, Chetry en Tamang volk die niet zijn opgeschreven. Het zijn kleine verhaaltjes die hoofdzakelijk tot doel hadden om van vader op zoon doorverteld te worden. Helaas, sinds de TV en Internet zijn de jongelui niet meer zo happig om samen met de broertjes bij het houtvuur naar papa te luisteren. Veel liever kijken ze naar een Boliwood film of surfen op het web. Ik ben er van overtuigd dat de verhaaltjes gaan verdwijnen, vandaar mijn kleine inspanning. Mijn broer Toon, die gozer met die talenknobbel, kijkt mijn dyslectische Nederlandse verhaal na, verbeterd en vertaald het dan in het Engels en Frans. Door de talloze ontmoetingen met erg leuke mensen kan ik het ook in het Spaans, Italiaans en Duits krijgen. Zodra het af is, waarschijnlijk over 2 tot 3 jaar, kun je het downloaden via de speciale website.
Daarnaast ben ik bezig met een freelancers webdesign en programmers pool maar daar lezen jullie later wel meer over. Kortom ik heb weer wat te doen want anders is het, op een paar liefdesperikelen na, maar erg saai op dit moment.

What to do with Cristmas ? Ik wilde weer van die lampjes aan het Heart hangen om toch maar weer een feestelijk tintje aan de tent te geven. Mis dus. 1ste kerstdag en 2de kerstdag vallen dit jaar op dinsdag en woensdag en dat zijn nu precies de dagen van de reguliere powercut’s. Iedere dinsdag en woensdag van 17:00 tot 20:00 een stroomloos Heart of Bhaktapur. Ik heb me er maar bij neergelegd. ’T is niet anders.
Ik ben met Uzzol op zoek gegaan naar wat leuke olielampjes en kaarsen standaards en heb ze gevonden. Ze zijn uiteraard van messing en worden, om dat ik nu een “local” ben, per kilogram verkocht. Het olielampje weegt 500 gram + een messing ring. Jaha, ik heb geiten zien wegen voor de verkoop en die wogen 10 kilo + 2 grote keien + 1 baksteen en een stronk.
Uzzol en de Newari verkoper gaan aan het onderhandelen en voor een zacht prijsje heb ik de 3 kandelaars + olielampje te pakken.
Ik wens jullie allen een goede kerst en eet er maar lekker een kalkoen bij met een heerlijk wijntje natuurlijk.


In aanbouw zijnde tempel.


Speciaal voor Kees de Bruin. Op de stoep voor zijn huis is deze kerel aan het werk.


Vanuit het Heart genomen. Op de trappen van de Nyatapola tempel versorgd deze vrouw haar man.


Porter


500 gram + 1 ring


Geen last van powercut's

3 opmerkingen:

Unknown zei

Liefdesperikelen?? Waarom vertel je daar niet wat meer over?

Jij ook fijne kerstdagen opa.

Dikke kus

Tessie, Roger, Juli & Finn

marijke en toon zei

Hé , goed man foto´s met onderschrift , weet je tenminste waar je naar kijkt.
Jammer van de terugloop van de toeristen; ik hoop voor jou op nog een piekje.
Als het goed is is mijn ecard onderweg , maar toch alvast ....een merry one !!
liefs en marijke

marijke en toon zei

Je advies van de vorige blog opgevolgd. Via google earth (wel even zoeken)je heart gevonden.
Spectaculair eigenlijk.
Fijne kerst en eindejaars daar.
Leer ze maar oliebollen bakken.
Hug
T