donderdag 30 november 2006

Senseo of CD-player

30 november 2006 15:00 uur

Vanmorgen om 8:00 wakker. Uitgerust en maar 1 keer wakker geweest vannacht. Dat gaat de goede kant op !!! Dit tevens de laatste keer dat ik er over zeik, ik lijk wel .......
Lekker ontbijtje gedaan op het oh zo zonnige dakterras, zo leuk om dit te schrijven, nog ff iPodje op en wachten tot Shyam terug komt om af te ruimen.
Het is zover heb ik besloten; vandaag ga ik de Senseo proberen en Shyam wordt mededader. “if you have time, please cum to my room” eerlijk is eerlijk, ik heb er niet bij geknipoogd, met diepe, lispelende stem gesproken maar Shyam keek toch ff zo van ..wat gaat ie precies met mij uitspoken. Maar hij deed het. Wij naar beneden.
Ik laat trots de Senseo zien en zet hem potifikaal op de tafel in het voorportaal. Kijk Shyam dit is een koffie machine. Ogen als schoteltjes, “i thouth it was a CD player” Drie ronjes rond de tafel. Voorzichtg aanraken. Bukken en draaien. “is the coffee inside?” Ikke in m’n kamer gauw een pak Douwe Egberts Dark roasted gepakt en gooi dat nocheland op de tafel. “No Shyam, the coffee is inhere”zeg ik wijs. Na wat staren en hoofdschudden ; “i know no place in Nepal where you can buy this” Een wijs man, onze Shyam. Aan de ene kant shit want ik moet het uit Nederland laten komen; en aan de andere kant toppie, want anders zou het geen handel zijn. Ik heb het apparaat in werking gesteld en we hebben samen een heerlijk bakkie koffie gedronken. Heerlijk. Shyam zei dat hij het erg lekker vond maar dat weet je maar nooit met die Nepalezen. Morgenvroeg een lekker bakkie!
Ga nog ff naar de zonsondergang kijken.

Bijgeleverde foto’s
Himalaya op 150 Km.
Offie: zee all joes ze nick name ( Christoffel )
Shyam naast “the golden gate”
Vanaf dakterras: Buurvrouw_01. Zo wassen de meiden zich. met koud water.
Vanaf mijn “buro”:Overbuur_01/03: Na het wassen wordt het water aan de planten gegeven. hier gaat niets verloren.

Geen opmerkingen: