maandag 4 juni 2007

De buitenzijde is bijn af.

4 juni 2007 8:15 uur

De buitenkant is bijna klaar. Alleen nog wat stucwerk, daarna schilderen en dan het laatste roesje langs de dakrand. Met onze ladder kunnen we daar niet bij. De schilder kan de ladder van de Multicipality lenen zoals ook de electricien dat had gedaan.
Onze roesjes zijn groen. Een kleur die je niet veel ziet en dat is wel zo handig. Omdat de achtergrond van de naamborden groen is heb ik ook voor de groene menukaften gekozen. Nu maar alles in een kleur houden. In Bhaktapur zijn alle roesjes rood met gouden bies behalve Nyatapola cafe. Die heeft de Newari kleur zwart met rode bies als roes aan zijn dak. Het zwart en rood verkleurt hevig en dat is jammer. Ik ben benieuwd hoe kleurvast mijn roesjes zijn.
Op de hoeken van het balcon wil ik nog hangplanten die de lelijke hoekdelen moeten verbergen. Ik zoek me suf naar hangplanten maar kan ze niet vinden. Mijn garaniums staan er zeer zielig bij en missen totaal het doel. Maar ja, Keulen en Aken .............
Over enkele dagen wordt aan de Newari room begonnen. Mijn indirecte verlichting lampenkappen zijn af. Niet 100% wat ik wilde maar goed genoeg. Ze zullen straks een geheel vormen met de muur en zo onopvallend mogelijk hun licht doen schijnen in een sfeervolle kamer. Vanmiddag ga ik naar de timmerman om te kijken naar een deel lambrisering. Ik ben benieuwd.
De grote klus, het nieuwe toilet, begint over een maand. Ik heb het toilet uitgezocht en het fontijntje. Ik zit een beetje met de extra watertank in mijn maag. Ook dit toilet zal met water moeten spoelen en ik moet de tank hoger hebben dan het toilet wegens de val snelheid van het water. Hier is geen waterdruk dan alleen de zwaartekracht. Als ik een bestaande tank koop, polyester, dan is die cilindervormig wat erg nadelig is i.v.m. de ruimte. Ik moet alle hoekjes en gaatjes benutten omdat het nu eenmaal een erg klein gebouwtje is. Als ik een kubusvormige tank laat maken kunnen ze mij niet garanderen dat hij waterdicht is. Da’s ook goed but. Ke garne?

Geen opmerkingen: