woensdag 6 februari 2008

Het uitstel

4 februari 2008 8:14 uur.

De transport strike is afgelast. Als je onderstaand artikel leest gaat er toch een bepaald soort rilling door je lijf. De Nepali Oil Corporation heeft alvast 1 biljoen Rs aan India betaald, da’s 1.000.000.000 Rupee of te wel 90.000.000 euri. Ze willen van de regering ff de resterende 2 biljoen Rs krijgen. Da’s 180.000.000 euri. Dan praat je toch over geld. Ik dacht dat het zo werkte.
Ik koop iets in voor X. Ik tel mijn kosten op, salarissen, huur, enfin de hele bubs, ik doe daar een klutsje winst bij en dan kom ik op Y. Ik verkoop dus voor Y en verdien geld. Helemaal als het gas, diesel en benzine betreft. Easy money. Hoe kun je nu een schuld hebben van 270.000.000 euro ? Da’s heel simpel, dat heet corruptie.

Transport strike called off


Kathmandu, February 2:Following the assurance by the government to meet the total market demand for fuel, transport entrepreneurs today withdrew their decision to go for an indefinite transport strike in the Valley beginning tomorrow.“We have withdrawn our protest plan after the government assured that our charter of seven demands will be met,” said Rajan Rokka, one of the two conveners of the Bagmati Zonal Committee of the Federation of Nepali National Transport Entrepreneurs (FNNTE) today after talks.He said the government has claimed that the supply of fuel would be regular by Wednesday. The entrepreneurs have been complaining that a large number of public vehicles were off the roads due to the short supply of fuel in the past few weeks.The Nepal Oil Corporation (NOC) has already paid Rs 1 billion to the Indian Oil Corporation (IOC). “We are preparing to pay another Rs 2 billion soon for which we are requesting the government,” said Digambar Jha, executive director of NOC. He said NOC still owes IOC Rs 1.75 billion. “We can maintain stock if we can pay all the dues to IOC,” he added.

Zo. nu weer gewoon de dingen van alle dag. Geen staking, weinig toeristen maar wel lekker veel motorbikes en auto’s. Inhaleren maar die smog.

5 Februari 2008.
Toen ik gisterenavond thuis kwam werd ik opgevangen door Shyam. “Sorry Sir, I have bad news.” “Oh Shyam, everything Oke?” “Yes, sure,…….. but my cousin have a delivery.” “Excuse me ????” Nu sta ik toch ff op tilt. Delevery ??? “My cousin have a delivery.” ..................... “Delivery of what ??? “ “Of a baby of course.” Shyam kijkt mij aan met een blik van – wat ben jij een oelewapper. En hij heeft natuurlijk gelijk. Wat ben ik een rund, natuurlijk, ........... een levering van ........... baby’s ??????, wat stom van mij. Huh ????????????? ik snap er nog steeds geen bal van. Is het kind dood ? of de moeder ?? het is volgens Shyam, slecht nieuws. Toch maar proberen. “Eh ... Shyam, ... What is the bad news ?” “Our party is postponed “ Hij pakt de calendar van de pilaar en legt die op de counter. “I went to second brahmaan for new date. We ware very lucky, the new date for bratabandha is 22 February. and the party is 24 February.” Hij kijkt me aan met een trotse blik. “What do you mean, lucky?” “If brahmaan could not find good date this year we have to wait whole year, Sir, we are very lucky.” “But why do you have to postpone your bratabandha?” “Because the delivery of cousin.” Hij zegt er nog net geen “sukkel” achter.
Dus; omdat de nicht van Shyam een baby heeft gekregen moet Shyam zijn feestje, met de net verstuurde 800 uitnodigingen, 14 dagen uitstellen. Het is mij volkomen duidelijk.
“What about the 800 invitations?” probeer ik maar eens. “Now we have to go quickly, quickly to the people and say that the party is postponed. I talked to my father and we throw away all invitations and we going to make new ones.” “So 2 more evenings envelope writing and raksi?” “ Yes, Sir.” en Shyam glimt. “So what is the bad news?” “That we have to wait 14 days more for having party, Sir” Ik ga naar de buren, koop een fles wiskey en we drinken er een glaasje op. “Yep Shyam, very bad news.” We grinniken.

3 opmerkingen:

Toine T zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Toine T zei

Hey Rick, hebben ze met die 270 mio € corruptie ook een beetje rekening met jou gehouden? Dan kun je een hele keten aan Hearts beginnen en zo wel duizenden vrouwen aan een baan helpen.

Ik heb trouwens wel een alternatief voor die 800 gasten: nodig ze gewoon uit voor je verjaardag! Dan kun je meteen een beetje netwerken (is jou immers niet vreemd).

Heb je het Kielegat de afgelopen dagen gemist? Wij hebben in Uje een heel leuk Carnaval gehad en inmiddels weer aan de slag.

Houdoe,
Toine en Ingrid

marijke en toon zei

Blijft me verbazen, maar ja Geld ???

Hier zijn er veel blij dat de beurs enorm gezakt is; Staan de aandelen laag en kunnen ze firma's opkopen??
Snap er niets meer van.
Nepali's hebben gelijk.
Feesten maar, jongen !
T