zondag 27 juli 2008

Servethouders & shoarma

27 juli 2008 17:17 uur.

Met bakken komt de regen uit de hemel, niet te geloven waar al dat water vandaan komt. Eerder op de dag was het broeierig warm, kleffe hitte.

Ik ben de laatste dagen druk bezig met het testen van de Guhar site. Het lijkt wel werken. Het kan niet meer zo lang duren of we gaan life.
Ook ben ik de laatste dagen druk geweest om het Heart weer helemaal in conditie te krijgen voor het komend toeristenseizoen. Alle kapotte lampen zijn vervangen, de geluidsinstalaties zijn nagekeken en het koper is gepoetst.
Ik heb nieuwe servethouders gemaakt. Ik heb ze gemaakt van de hier heel normale vijzels. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijzel_%28vermaler%29 . Ieder huis heeft hier wel een vijzel in de keuken en ze zijn dan ook volop te koop. Mijn vijzels zijn van steen en bestaan uit een platte steen en een stamper. Ik heb de stamper met een keting aan de vijzel gemonteerd.

Een paar dagen geleden heb ik shoarma gemaakt. Het lukte in 1 keer en dat moest eens goed getest worden. Als ik shoarma op de kaart zet wil ik het ook redelijk snel op kunnen dienen. Dus, maar eens een testje doen. In de Newari room 4 Nederlandse meiden en op het teras 6 nepali en 1 blanke (moi). Het probleem is dat ik geen oven heb en dat de pitabroodjes gelijk klaar moeten zijn met het vlees.
’s Middags voorbereidingen getroffen. Knoflooksaus gemaakt, die erg lekker was. Sambalsaus gemaakt. Carna is inmiddels een kanjer in diverse sambals. Het ’s morgens gekochte buffelvlees had Carna al aan reepjes gesneden en met de shoarmakruiden ingesmeerd. ( dank Hanneke) Alles was klaar voor de avond en ik zag het met vol vertrouwen tegemoet.
Het is een groot succes geworden en shoarma komt op de kaart.


Een vijzel om kruiden te vermalen, is gewoon in de keuken van het Heart in gebruik.


De Newari room is klaar. Alle atributen zijn van koper en omdat ik nergens koperen servethouders kan vinden ............ zie het resultaat.


Linker tafel.


Rechter tafel.


De 4 Hollandse meiden lieten het zich goed smaken. Iedereen was erg onder de indruk van de knoflooksaus.


Ook de Newari waren erg enthoussiast.


Shyam met Carna. In het begin ging er een heel klein schepje knoflooksaus op het vlees bij Shyam, bij zij 4de broodje 2 volle lepels, maar ja, er zit dan ook wel een kwart liter wiskey in de man.

5 opmerkingen:

marijke en toon zei

Dat wordt dus een topper op de kaart.
The sho must go on !
T

wim en peet zei

Ha die Rick, nou ik heb eindelijk weer eens tijd om je blog te lezen. Wat geweldig wat je daar allemaal voor elkaar krijgt! Ja het klinkt allemaal niet zo moeilijk als jein NL in je vertrouwde keukentje staat maar dat is bij jou toch wel ff anders. Ik heb het al vaker gezegd maar ik zou echt heel erg graag weer eens bij je langs komen man! Lekker bijkletsen en je nieuwe resepten proberen. Maarja wie weet komt het er nog wel eens van, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.... Heel veel liefs en een dike knuffel vanuit Canada Peet en wim

Carolien zei

In Brussel stelen dieven de koperen afvoerbuizen van de Basiliek van Koekelberg, ze zijn al met een paar meter aan de haal.
De koperschaarste is blijkbaar universeel ...
Leuke oplossing met die stenen.

marieke zei

Jeetje wat ben ik jaloers op al die vrijwilligers!! Als je hiermee door gaat wordt die afslankingsreis naar Nepal natuurlijk helemaal niets.
x

Knappers.nl zei

Hee die Rick,
Ik heb eens wat zitten lezen op je blog, en toch weer prachtig om te zien hoe het leven daar bij jou reilt en zeilt? Ik zie steeds meer in dat je in een totaal andere wereld leeft. Je emails hebben mij overigens geinspireerd om op www.knappers.nl iets over "stress" te schrijven. Thanks mate,
small hug, John !