zondag 22 juni 2008

Sate .......... eindelijk gelukt !!!!!!

22 juni 2008 13:51 uur.

Tja, weer met beide voetjes op de grond. Uitgeschakeld door Guus z’n mannen. Verdient verloren, op naar 2010.
De laatste dagen houd ik me erg bezig met Guhar. De content is af en m’n mannen hebben beloofd dat de website eind juni klaar is. Zou het niet leuk zijn als ze die belofte waar maakte. Ik heb er wel vertrouwen in.
Het is nu echt “off season” geen toerist te bekennen. Het verschil met verleden jaar is dat nu ook de Tibet-gangers thuis zijn gebleven. In andere jaren was dit een goede periode om naar Tibet te gaan. Een aantal toeristen deden dan ook de Kathmandu vallei aan en kwamen ook even langs in Bhaktapur. Maar ja, dat was in andere jaren. Tibet is nu niet toegankelijk dus ook geen dagjesmensen in Bhaktapur.
Eergisteren zelf ketjap manis gemaakt. Nou ja, het leek er een beetje op. Daarna natuurlijk buffelvlees gemarineerd. Ook satesaus gemaakt en 24 uur in laten trekken. Gisterenmiddag was het zo ver, samen met Carna, Ganga en Uzzol het vlees aan stokjes geprikt en weer maar eens proberen om lekkere sate te maken. Resultaat, gelukt !!!! Heerlijk was het. Door de marinade was het buffelvlees zelfs niet taai en de smaak was uitstekend. Ook de Nepali vonden het erg lekker


De overburen hebben besloten om het dak van dakpannetjes te voorzien. Die dakpannen waren er tijdens Bisket jatra 2006 af gehaald om naar de hoofden van "lower" Bhaktapur mannen te smijten.


Andere overburen hangen uit de ramen om maar niets te missen van de mannen die komen omde bruid te halen. Het overbuurmeisje gaat trouwen.


En daar komt dan de aanstaande bruidegom met z'n gevolg.


Het is ook weer rijstplant tijd. Door de veelvuldige regen zijn de rijstvelden weer onder water gelopen.


Ziet er toch best lekker uit.

6 opmerkingen:

marijke en toon zei

Hi, Leg nog eens uit; Volgens een van je verhalen is buffelvlees per kilo, ongeacht het stuk dat je kiest even duur, vanwaar dan taai vlees? Verder zier het er inderdaad lekker uit.
Nu wachten op de site van Guhar en de reacties.
T

Carolien zei

En ik had heel het weekend zin in sates met pindasaus en het is niet gelukt :(

marijke en toon zei

Hé man , doe mij ook maar een portie .
Sinds wij veel in Nederland zijn en daar jammer genoeg niet zo lekker kunnen eten dan in Belgie , heb ik besloten áls we dan toch gaan eten te bestellen wat een Hollander goed kan maken .... Saté met pindasaus . Jij levert onmiddelijk het bewijs , goed zo . nu nog wat kroepoek er bij en buffelen maar !!!!! XX MM

Hanneke zei

dat met de kroepoek komt in het heart ook wel goed! ik heb zelden zulke lekkere kroepoek gegeten als in Bhaktapur!!!En de stae ziet er prima uit! hmmmm...krijg er ook zin in!
Kus Hanneke

Judith zei

Hoi Rick,

Met tranen in mijn ogen, een gevoel van heimwee, maar ook een glimlach op mijn gezicht heb ik net je hele blog gelezen.
4 jaar geleden ben ik samen met een vriendin naar Bhaktapur gekomen om te werken op een school. Als vanzelfsprekend werd sunny ons thuis.
Toen ik vandaag, na hele lange tijd, een mail kreeg van een goede Nepalese vriend schrok ik erg van het verhaal dat Sunny niet meer bestaat. Meteen maar even gaan googelen dus!
Ik ben blij te zien dat er weinig anders is, dat het nog steeds een beetje als thuis aanvoelt.
Ik ben ook blij dat er mensen zoals jij zijn!
Ik hoop dat je de reacties leest, en dan hoop ik van harte dat je Ujwol het allerbeste van me wenst en zegt dat ik hem mis, en dat je aan Nabu vraagt of hij nog een keertje Pearl Jam wilt zingen (of doet hij dat nog?)
Heel veel liefs,

Judith

Judith zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.