zaterdag 14 juni 2008

Hup Holland hup.

14 juni 2008 15:58 uur.

Afgelopen woensdag zit ik na de lunch buiten in de schaduw nog een “black tea” te drinken als Nabu naast mij komt staan. “What you think of my new business?” en met een hoofdknik wijst hij in de richting van een platte kar. “Sorry, what do you mean?” “I start new business tomorrow, small restaurant in Thaumandhi square, selling momo and shaslick.” “So you quit?” “Yes, I quit.” “Oke if that’s what you want.” Soms gaat het hier erg langzaam en soms gaat het erg snel. Gelukkig is het “Off season” geen toerist te bekennen dus tijd genoeg om te recupureren maar Nabu is wel de laatste waarvan ik dit had verwacht.
Het afgelopen jaar zijn er een aantal zaken gebeurd en zo’n 2 maanden geleden ben ik nog ’s nachts gebeld om op te komen draven omdat Nabu door de buurman in elkaar was gemept. Toen ik aankwam stond daar een hele menigte te staren naar een bloedende en straalbezopen Nabu. Hij had de buurmeisjes uitgemaakt voor hoer en de buurman voor junk en dat was niet goed bevallen. Het schijnt schering en inslag te zijn geweest en men was het behoorlijk zat. Ik ook dus vind ik dit eigenlijk een prima oplossing. Gisterenmorgen is Nabu verhuist en heeft het Heart officieel verlaten. Next !
Tja, 3 – 0 tegen Italië en 4 – 1 tegen Frankrijk is natuurlijk wel ff genieten. Ook ik begin er meer en meer in te geloven, wat een ploeg. Het Heart is inmiddels HOLLAND HOUS(E) herdoopt. 5 keer uitgelegd, Holland house over de volle lengte maar denk erom dat er omslagen zijn omdat het oranje doek over de reclameborden wordt gespannen. Mis dus, maar dat maakt het ook wel weer extra charmant.
Zelf heb ik Nederland nog niet in het Heart zien spelen. Tegen Italië heb ik in de Khwopa gekeken met Shyam, Master en Ganesh, we wonnen met 3 nul. Gisteren weer met m’n orjanje T-shirt naast Shyam, Master en Ganesh gekeken in de Khwopa en zie je wel, 4 – 1 dus ik kijk alleen nog in de Khwopa om vooral de ban niet te breken. Misschien moet ik de volgende keer wel in het Heart gaan kijken, als Nederland verliest is dat eigenlijk best gunstig. Dan gaan Italie en Frankrijk gewoon naar huis en dan pakken we Roemenië gewoon inj de finale want die kijk ik weer in de Khwopa. Logisch toch !!!



De Nedelandse vlag en de bijbehorende wimpels hangen fier aan het balkondak.


Best leuk zo in de avond, het regende weer pijpenstelen.


Het "HOLLAND HOUS"


Als bewijs dat de E er wel degelijk opstaat.


Sasjaan met pet.

3 opmerkingen:

Toine T zei

Snelle reactie van je op de NL-overwinning. Inderdaad mooi feestje zo. In ons Uden hangt een scherm van 40 m2 waar je de beelden perfect op kunt zien en dinsdag stonden we daar met zo'n 3500 en gisteren met bijna 5000 man. Echt genieten.

Goede vonst dat Holland House; kun je t/m Olympische Spelen laten hangen (al ligt het thema wellicht beetje gevoelig daar?).

Groeten,
Toine

marijke en toon zei

Geweldig Rick, goed kort op de bal gespeeld!!!
Wij zitten nu ook in het land van de aanvalluuuuurs , leuk meegenomen toch .

Je grote broer heeft tijdens de wedstrijd een ,, BRUL SHIRT ,, aan met een grote leeuwenkop . Staat hem nog leuk ook .Als we thuis zijn krijg je daar een foto van hoor . Voor nu , Hug en x Marijke

marijke en toon zei

Getooid in brulshirt naar de 4/1 gekeken. Carolien had een origineel cadeau voor Vaderdag.
Past ook bij mijn sterrenbeeld.
Efficiënt holland en goed spelend/maar niet scorend Frankrijk. Een heel grote Van der Sar in het doel had daar wel een enorm aandeel in. Wij zijn gisteren even over de grens Brabant/Zeeland geweest.
De zeeuwen houden niet zo van Oranje, een enorm kleurverschil met alle vlaggen en wimpels hier.