zondag 25 mei 2008

Guhar almost finished

25 mei 2008 11:15 uur.

Tot mijn schrik zag ik dat het alweer 13 dagen geleden was dat ik iets op m’n blog heb gezet. Ik heb het harstikke druk en heb bijna geen tijd om wat te schrijven. Als ik wel tijd heb is er of de bekende power cut of heb ik gewoon geen zin. De power cut’s zijn fors aan het verminderen en da’s wel weer een pluspunt. Tja, wat is er allemaal weer gebeurd in die 13 dagen.

We hebben onze eerste betaalde opdracht voor Phukang uitgevoerd. Voor een bestaande website hebben we een zoekfunctie gemaakt zodat de site bezoeker nu ook kan zoeken in de site, in de projectendatabase en in de referenties. Klinkt allemaal technisch maar het was een kleine opdracht, meer als een test maar hij is keurig uitgevoerd.

Ik heb het ook druk met het begeleiden van Urmila van de Shree Prarthana Mahila Sama foundation. Die heeft haar opening en tevens open dag van haar nieuwe schoolgebouw. Er komen zo’n 300 genodigden en via Nilam, travelagent, heb ik reporters van de Bhaktapur Post en de Himalayan Times kunnen regelen. Daarnaast komt de Nationale TV met een cameraploeg, lachen !!!!!!! Ik moet ook een woordje doen dus maar weer aan het oefenen. “On behalf of Nienke, Wienke, Hanna and me, I ......... “ Ja meiden, ik moet jullie expliciet noemen van Urmila, dus .............. wie ben ik om dat niet te doen ?

Ik ben de meeste tijd kwijt met het opzetten van Guhar. Budget maken, algemene voorwaarden fatsoeneren, content schrijven voor de website en foto’s selecteren die ook op de site moeten. http://www.guhar.org/ is inmiddels geclaimt en moet binnen 1 maand in de lucht zijn. Tegen die tijd zijn de “stichting Guhar Nederland” en “Guhar Nepal foundation” opgericht met alle bijbehorende tierelantijnen. Nog een hoop werk maar ik denk dat het wel gaat lukken.

Enkele dagen geleden was het World Aids Day, Ik zeg tegen Shyam dat ik het jammer vind dat ik niet aan dei festiviteiten kan mee doen. Waarom, vraagt hij. Omdat ik geen aids heb, antwoord ik en kijk hem heel serieus aan. “Noho that’s not what ........” Enfin Shyam aan het uitleggen. Dat mis ik wel een beetje, je moet de grap er hier zo dik op leggen anders gaat het mis. Half Bhaktapur liep met het Aids symbool op zijn of haar borst gespeld.

Gisteren zijn Shyam, Uzzol en ik gaan dineren bij de Secretaris van de Shree Prarthana Mahila Sama foundation. Een typisch Newari huis maar wel met een bankstel en tafel, eigenlijk heel modern. We kregen kroepoek met noten en buff chilli met de nodige raksi natuurlijk. Als je bord half leeg is krijg je onmiddelijk bij geschept. Nadat ik mijn buikje vol was en ik beleefd blijf weigeren wordt er afgeruimt en komt de dal bath, sodeju, dat doen ze elke keer. Een groot bord met rijst, linzen, chicken currie, veg currie en de nodige raksi. Phaaaa Ik kan nog een half bord op alleen maar omdat mijn vader me heeft geleerd dat je moet stoppen met eten als je denkt nog 1 bord op te kunnen.Uzzol keek ook wat vreemd en liet ook zijn halve bord staan, Shyam had alles keurig op, dat kleine manneke kan eten !!!!!!!!!



GUHAR logo, ik ben er erg blij mee !


Ontwerp website, kan dus nog van alles veranderen.



Afvoerpijp verstopt, Carna heeft absoluut geen hoogtevrees.


Hup, ff een klap en het is weer gefikst.


World aids day.


Met gekleurd zand wordt het logo op het plein geschildert ? Of is het gezandt ???


Shyam zit er helemaal klaar voor, Newari snacken.


Grootmoeder & Urmila met bordje op schoot, alleen geen TV.

7 opmerkingen:

Unknown zei

Héhé, eindelijk weer es nieuws.
Fijn dat je zo druk bent. Die site ziet er prachtig uit.

Dikke kus,

Tessie & Co.

Hanneke zei

ja noem me maar veel in de toespraak voor urmilla! dat kan nooit geen kwaad...als ik er dan binnenkort weer ben, weet heel nepal dat miss Hanna weer in town is...
kus Hanneke

Hanneke zei

ah hanneke met nieuwe foto...die is veel leuker

Carolien zei

En ik zie dat zelfs Jim Morrison het gehaald heeft tot het verre Bhaktapur ...

Ingeborg en Menno zei

Wat een ontzettend mooi logo van Guhar!!! Het ziet er allemaal super uit...waar kan ik me inschrijven?

Liefs Ingeborg

Unknown zei

Hoi Rick,

Hoe gaat het met Guhar?

Graag reactie

Willy

Unknown zei

Hoi Rick,

Hoe gaat het met Guhar?

Graag reactie

Willy