donderdag 2 oktober 2008

Hier is ik weer.

2 oktober 2008 8:42 uur

Dashain is gestart. Het belangrijkste festival voor de Nepali. De drumbandjes trekken door de stad van de vroege ochtend tot diep in de nacht. Drums en bekkens. Het kan een hoop herrie maken.
Ik ben de laatste tijd druk bezig geweest om allerlei zaakjes te regelen. Het “bloggen” is er fors bij ingeschoten maar – hier is ik weer !
De electriciteits onderbrekingen zijn nu zo’n 4 tot 5 uur per dag. Daarnaast zijn er de power cut’s. (de niet aangekondigde stroomloze periode’s) Ik ben er inmiddels aan gewend. Hoewel ik een weekje geleden toch ff de balen had. De nachtrace van de formule 1 in Signapore gemist en ook de film The Bourne Identity. Ik had me er zo op verheugd. Kussentje in de rug lekker op bed liggen zappen tot de race zou beginnen. Na de race komt Jason Bourne langs. Carna zou momo’s en pakoda komen brengen want vanavond blijf ik thuis. De voorbeschouwing is een leuk opwarmertje en zo’n 10 minuten voor de race, ......... alles zwart. Als een zombie braaf naar het scherm blijven staren want het is een power cut. Duurt meestal 10 tot 15 minuten, fuck, ik ga de start missen. Voor de zekerheid ga ik naar beneden. “Hey Shaym. “ “Hello sir, whoh power cut, today new rules. Now 4 hour power cut.” “So this is regular ?” “Yes sir, today new rules.” en hij pakt een papiertje uit de la en laat mij dat zien. Inderdaad er staan Nepali zinnentjes op. “I can not read that, Shyam, but I believe you.” Ik sjok weer naar boven en besluit om naar het Heart te gaan, Heel de stad aarde donker en als ik het Heart nader zie ik het kaarslicht al flikkeren.
Tegenwoordeig word ik weer iedere nacht wakker van de buurtfucker. Hij blaft om te blaffen, ^$*@^%&# wat een k*thond. Op een ochtend als Shyam mijn ontbijt brengt, “Shyam, I realy want to kill that dog.” “ie,... Not necessary sir, dog is very sick, maybe he die in 1 or 2 months..” “Really Shyam, how you know?” “Mmmm I just know sir.” Als twee samenzweerders kijken wij elkaar aan, ik weet genoeg. Nu maar hopen dat de man geen nieuwe hond koopt.

5 opmerkingen:

marijke en toon zei

ja , ook euthanasie kent blijkbaar geen grexen . Fijn dat je weer in de pen bent geklommen . Dikke X
Marijke

marijke en toon zei

oei een tikfout , geen grenzen natuurlijk!! daaaag

marijke en toon zei

Weet niet of het een grote hond is.
Hier een foto van een reiger die een konijn had gevangen, toen verzopen en doorgeslikt.
heb je van die grote reigers in Nepal?

Carolien zei

Arm hondje :(
Maar ik begrijp je. Wij hebben er ook 1 in Berhcem die begint vanaf een uur of 6. Soms kan ik hem ook wel ... Net als die rosse kat trouwens ;-)

hansb zei

Prettige kerstdagen en een voorspoedig nieuw jaar.
We hebben bij Mayke een Nepaleese maaltijd gehad met al haar medereizigers.Joyce en Krishna, uit jou stad van het kindertehuis hebben gekookt.
We hebben het Piriri liedje met z'n allen gezongen.
Mayke en Theo en Joyce en anderen hebben zich rot gewerkt.
Jou verhaaltje over de verschillen tussen wij en hullie heb je gelijk in het blijft in mijn hoofd rondtollen.
Ik blijf je volgen
succes en gezondheid toegewenst.
hans botermans hans446@gmail.co