vrijdag 15 augustus 2008

We hebben domo, domo, domo vla, in die makkelijke pakken, whoeeeee

15 augustus 2008 6:51 uur

Eindelijk is het dan zo ver, Guhar is in de lucht. Er moet nog wel e.e.a. in de back office worden geprogrammeerd maar daar heeft de aanstaande vrijwilliger geen last van. http://www.guhar.org/ , klikken maar !

De olympische spelen zijn begonnen maar dat zegt ze hier absoluut helemaal niks. 10 minuten voor de openingsceremonie sprint ik nog naar beneden om een fles koud water te halen. Shyam en zijn zoon kijken naar een Bollywood film. “Hey Shyam, in ten minutes the olympic games will start. You must see the opening ceremony, I think you never see anything like that in the rest of your live.” “Really Sir, Oke I will watch.” Ik neem 2 flessen water en ga naar boven. Na een paar minuten arriveert Carna met mijn hamburger met frites. Ik installeer mij voor de TV, “Let the games begin!”
Ik ben best onder de indruk en wel van twee zaken. Ten eerste de ceremonie, wat een spektakel en ten tweede de manier van verslaggeving van de Indiase TV zender en zijn commentatoren. Stipt ieder half uur een reclameblok van 5 minuten ongeacht wat er op dat moment staat te gebeuren. Kom ik nog op terug.

De opening is overweldigend en ik denk dat het inderdaad nooit meer zo spectaculair zal zijn, zeker als het in Nederland zal worden georganiseert. De chinezen voeren de een na de andere masse act op. Dan het moment dat de deelnemers het stadion binnenkomen. Griekenland voorop. Als de tweede groep het stadion betreed komen de 2 Indiase verslaggevers in beeld. “So lady’s and gentlemen now we go back to the cricket game because it will take to long to watch all these athletes come into the birdsnest.” Huh ??!?!?! Ik zap me een ongeluk. 65 zenders waarvan er 1 de olympische spelen uitzend !!!!!!! Niet memmen Rick, dan had je niet naar Nepal moeten gaan.
De volgende ochtend zegt Shyam tegen mij. “It was very impressive Sir, I think that the money spend yesterday is equal to the year budget off Nepal.” Het gekke is dat ik dat ook dacht terwijl ik zat te kijken. Wat een waanzin eigenlijk en ook weer niet.

’s Morgens lees ik lekker de krant op internet en zo kan ik ook de zaken in Nederland een beetje in de gaten houden. Soms is dat echt lachen, Nederlanders moeten wat te zeiken hebben. Op deze wijze kom ik ook te weten dat het Nederlandse olympisch voetbalelftal het niet goed doet. We hebben nog 1 kans en dat is als we van Japan winnen met 2 doelpunten verschil. Een paar dagen later kijk ik ’s middags naar de spelen. Er wordt een voelbalmatch uitgezonden. Nigeria – USA. Ik ga er eens lekker voor zitten. Tijdens de wedstrijd vertellen de verslaggevers dat er tegelijkertijd nog twee wedstrijden worden gespeel waaronde Nederland – Japan. “and at this moment the score is 0 – 0” Tijdens de rust komt er geen reclameblok, het is immers nog geen heel of half uur. Joepie denk ik, nu komen er flitsen van de andere wedstrijden. Fout ! Zwemmen. Na zo’n 20 minuten begin ik me toch wat zorgen te maken. De rust moet nu toch voorbij zijn. ............ Inderdaad de rust is voorbij maar we schakelen niet terug, er is toch zwemmen !!. Ik zap maar eens wat en kom na een tijdje terug op canaal 25. Tot mijn vreugde is er weer voetbal en Nederland – Japan nogwel. Een absoluut flutpartijtje. Ze moeten er een paar in gaan schieten anders gaat het nog mis. Na een tijdje is er een soort aanval. Babel dribbeld het strafschopgebied in en wordt aangetikt, gaat lekker snel liggen en we krijgen een strafschop. Yep. Een van de spelers pakt de bal en legt die op de stip. Loopt achteruit en ............ comercial !!!!!!!!!!! IK WORD GEK !!!!!!!!! Gebiologeerd blijf ik naar de reclame kijken in de hoop dat ze daarna een herhaling geven van die penalty. Dit reclameblok lijkt wel uren te duren. $#^*$^%$ ^% “Kom op !!!” schreeuw ik tegen de TV. Eindelijk! Back to the olympics. .............. BOOGSCHIETEN !!!!!!!!
De volgende dag lees ik in de Telegraaf dat Nederland “door” is. Omdat Nigeria de US heeft verslagen had Nederland aan 1 doelpunt genoeg.

Morgen wordt er weer kwatie gegeten, ik realiseer me nu dat 1 jaar geleden ik samen met Jeske een kom kwatie zat te eten aan m’n buro. Het gaat hard.
Overmorgen Gai jatra, Festival off the dead. Dan begint ook het seizoen weer volgens de geleerden. We zullen zien.

5 opmerkingen:

Carolien zei

Vreemde jongens die Nepalezen :)
Volhouden, en gelukkig heb je internet om alles te blijven volgen

marijke en toon zei

Schei uit over de voetbal man. Eerst onder de voet gelopen door de US. Toen in de laatste seconden een vrije trap door Sibon en het US-MUURTJE springt omhoog.Bal onder de keeper door. 2-2.
Tegen Japan een penalty die geen enkele ref ooit nog zal geven. Sibon trapt hem zacht en lullig hobbelend door het midden en de keeper was al in de hoek gaan liggen. Dan wint Nigeria met 2-1 terwijl de US nog op de paal trappen.
Om je te bescheuren.

marijke en toon zei

Weet niet wat jouw kranten schrijven. Zingend meisje van 9 was fake. Ze mimede een lied dat door een meisje van 7 werd gezongen. Die was te LELIJK om te laten zien volgens de Chinezen, (wat mollig en een scheef gebitje) Minister heeft uitgelegd dat dat echt niet kon.
De 27 vuurwerkvoetstappen was helemaal geen vuurwerk maar een computeraninatie. Ja, kun je doen als je alle beelden met vertaging doorzendt. Wat een bedriegers die Chinezen.!!

Unknown zei

Haha! Ik zie je al helemaal zitten: schreeuwend tegen de TV.
Moet ook steeds aan jou denken als iemand achter de computer roept: "wat is dit?!" en dan de hele Phylax-ploeg roept: "een computer!!".

Liefs,

Tessie

Ruit zei

lekker makkelijk he die "Telegraaf"
Groet André